27 Şubat 2008 Çarşamba

Kipanın Pazarda Oluşturduğu Etkiler


  1. Ekonomi üniversitesi ögrencilerin öğle aralarında ya da ders aralarında yemek yedikleri vakit geçirdikleri alış veris yaptıkları yer dendiğinde, balcovada akla gelen ilk yer agora diyebilirdik. tabi ki agoranın musteri potansıyelını ekonomı üniversitesindeki ögrencılerle sınırlandıramayız ama şu da herkes tarafından soylenebılecek bı gercektır kı cogunluk musterı potansıyelını ögrencıler olusturmustur. cok buyuk ve cok kapsamlı bı yer olmadıgı ıcın her zaman bı eksıklık vardı agora da çeşitlik yoktu alternatıfler yoktu tek hamburger burger kıng tek dukkanla sınırlı ev yemeklerı vs... sunulan secenekler cok sınırlı kalmıs ve ınsanları arayış içine sokmustu ama yıne de tek buyuk yer oldugu ıcın ve pek fazla secenek olmadıığı ıcın yınede musterı potansıyelını korumustur ta ki kıpanın balcova pazarına girişine dek.Kipayı tesco satın alınca olagan kıpada degısıkler yapıp cok cesıtlılık cok kalıte cok konfor sagladıgını dusunuyorum her kesıme hıtap edebılecek alanlar olusturup her damaga her lezzete gore mutfaklar olusturmuslardır.Balçova semtinde duyulan özellikle gençlerin isteklerine karşılık verebilecek 1 numaralı yer kipa diyebilirim. Pazara girişiyle birlikte piyasayı altüst edip küçük ve büyük merkezlerin müsterilerinde gözle görünür büyük kayıplar oldunuda söyleyebilirim.Kipanın balçovadaki büyümesi hakkındaki yorumumu söylemem gerekirse ben oldukça başarılı oldukça akkıllıca buluyorum balçovada böyle bir eksiklik vardı ve kipanın büyümesiyle birlikte semtteki taleplerin karşılandını düşünüyorum.

    Özge GÜLEÇ

3 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Peki siz Agora'nın başında olsaydınız, bu durumda ne yapardınız? Ya da bir müşteri olarak bakarsak, sizi tekrar Agora'ya çekmek istesek ne yapmamız gerekir?

(Bir de yazım / gramer hatalarını geçtim de, bizim alfabede ne zamandır w harfi var? :)

özge güleç dedi ki...

Öncelikle yazım hatalarımdan dolayı özür dileyerek sorunuza cevap veriyorum hocam.Eğer ben agora'nın patronu olsaydım,hiç beklemeden harekete geçerdim çünkü müşteri potansiyelinde ciddi bir düşüş yaşamaktadır .Öncelikle mevcut firmaların karlılıklarına bakarak iş yapma oranı düşük olan firmaları tespit edip sözleşmelerini sonlandırır,pazar araştırması yaparak trend (moda)firmaları tespit edip onlara kiralardım.Hatta mümkünse izmire yeni firmalar(izmir'de subesi olmayan istanbulda trend olan) getirirdim ki bu izmir çapında müşteri toplamaya yeterdi çünkü çoğunlukla izmir gençleri nişantaşındaki vb kişilere özendikleri için agora dolup taşardı eminim ki.Orta sınıfa hitap eden firma ve restoranları kapatıp yerine kipanın yaptığı gibi aynı politikada ilerleyip lüks ve kaliteli mekanlara yer verirdim , fark yaratırdım ki müşterileri çekebileyim buda dediğim gibi izmirde olmayan firmalar ve restoranlara kiralayarak olurdu.Kısacası suanki agoranın sıradanlığından kurtulup piyasaya daha iddalı girerdim. Sinema salonlarında değişikliğe giderdim, kipayla kıyaslanamayacak kadar kötü bir design ve rahatsızlık var. Sinema salonlarında dekorasyon yapıp olabildiğince dünya standardlarına uygun bir salon yapardım, vizyona giren tüm gişe rekoru kırma potansiyeli yüksek olan filmlere ek seanslar yapardım hafta içi hafta sonlarına 12 seansını eklerdim.Agorada bilindiği üzere çocuklar için oyun salonu var bu bir farktır bu salonda değişikliğe giderek , son teknolojiyle yeni oyuncaklar getirip ve sinema ile iş birliği yaparak belirli günlerde çocuk filmlerinede ağırlık vererek çocuklu aileleride hedefleyebilirdim, bu sayede çocuklu aileler hem sinemaya çocuklarını sokup hemde son teknolojiyle donanmıs oyun salonlarında çocuklarıyla birlikte keyifli dakikalar geçirmelerini sağlayabilirdim.

Özge GÜLEÇ

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Öncelikle: Yazım hataları düzelir, önemli olan farkına varılması belki. Önemsediğinizi bilmek bile çok sevindirici.

Bence Agora konusunda çok doğru noktalara değinmişsin. Tahmin ediyorum, Agora'nın şu anda yapmaya çalıştığı da üç aşağı beş yukarı benzer bir şey, yeni bina açıldığı zaman hep beraber göreceğiz. Bu tip yerler için en tehlikeli şey, senin de dediğin gibi, sıradanlık. O nedenle, İzmir'de olmayan firmaların Agora'da yer alması burasının çehresini değiştirebilir.

Ama bir yandan da firmalar alışveriş merkezlerindeki kiraların çok yüksek olmasından ve satışların bu denli yüksek kiraları karşılamadığından şikayetçi. Bu işin sonu nereye gidecek bilmiyorum.