10 Mart 2008 Pazartesi

Bedavanın büyüsü


Türk halkı için bedavanın önemi bambaşkadır. Bir şeyi bedavaya almak için herşeyi yapar. Bu özelliğimizi bilen pazarlamacılar, iş yeri sahipleri...vb de bunu ''bir alana bir bedava'', ''ikincisi bedava'' gibi kalıplar aracılığı ile çok iyi kullanırlar. Bedava sözü her kapıyı açar. Mesela iki dükkan düşünün, yanyana, aynı ürünleri aynı fiyata satan iki dükkan, birinin tabelasında ''2 al 1 öde'' diğerinin tabelasında ''1 alana 1 bedava'' yazsın; ay sonunda baktığınızda ''1 alana 1 bedava'' tabelalı dükkan daha fazla satış yapmış olacaktır. İki dükkan da aynı indirimi uygulamasına rağmen, ''bedava'' müşterileri cezbettiginden, 2. dükkan kazanacaktır.

4 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Hmm enterasan bir örnek. Bunun böyle olduğuna dair veri var mı elimizde, mesela bir araştırma falan? Yoksa ben yapayım bir tane, o nedenle diyorum.

irfan kaya dedi ki...

Ben pizza pizza da çalışırken denemiştik, 2 yaz önce. Resmi bir şey yok yani :)

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Seninki de önemli bir gözlem ama, bir çok araştırma gözlemden doğar.

Neresinde çalışıyordun Pizza Pizza'nın?

irfan kaya dedi ki...

Ya antalya'da bi şube açmıştık. Bende yazın yardımcı oluyordum çalışanlara. Kasiyerlik yapıyordum, akşam hesapları kapatıyordum falan. Devrettik geçen sene.