26 Mayıs 2008 Pazartesi

Coca Cola , Ramazan Ve Alıcı Zaafları


Coca Cola önceden tüm dünyada aynı reklamı yapıyordu.. Sonra ülkemizin sofrasını , kültürüne keşfetti.. Ramazanda ramazana özel reklamlar , iftar soframıza özel reklamlar.. Ve ayrıca coca cola'nın ramazan sofralarına girmesinin yada eğer zaten içinde bulunuyorsa daha çok tüketilmesinin en büyük etkenlerinden biriside coca cola'nın müslümanlaşmasıdır.. Çünkü bir anda Ramazan sofralarının adeta vageçilmez bir tercihi gibi gösterilmesi , hepimizin kardeş , aynı çorbaya kaşık sallayan kader kankaları olduğu gibi mesajlar vermeye başladı.. :) Ve buna ek olarakta fondaki müzikler kesinlikle kanun , ney vs ile yapılmaktadır.. :) Bunlarda ister istemez insanları o ürüne karşı bir cazibe oluşturmasına yol açmaktadır.. Yine Futbol müsabakalarında ise özellikle milli maçlarda duygularımıza seslenen reklamlar.. Adeta bu maçlarda coca cola ülkemizin yerel bir gazlı içeceği oldu..
Promosyondaki olayı ise bence ülkemiz insanının promosyona olan düşkünlüğünü keşfetti.. Benzin alana benzin yerine '' deterjan , bardak , oyuncak '' vermenin satışlara olan yansımasını gördü..
Cola alana cola yerine kontör verdi.. Benim fikrime göre promosyon yapmadı , kitleye ve alıcıya göre hareket etti.. Alıcı zaaflarını araştırdı ve bu yöntemiylede son derece yüksek kar ve satış marjlarına ulaştı..

Hiç yorum yok: