26 Mayıs 2008 Pazartesi

My Starbucks Idea






My Starbucks idea , Starbucks'ın müşterilerinin fikirlerini dinlediği interaktif bir internet sitesi.. Insanlar , çoğunlukla Starbucks müşterileri , fikirlerini paylaşıyor ve gördükleri fikirleri oyluyorlar.. Site henüz çok yeni olmasına rağmen bir çok bikir binlerce oy almış.. Örenk vermek gerekirse mesela en üstte duran fikir en son baktığım zaman aralığında 20 binden fazla oy almıştı..

Telekomunikasyon firmaları , bankalar ve bir çok şirketin uygulayabileceği müşteriyi dinlemek , müşteriyle temasta olmak için sizcede harika bir deneme değil mi.. ?

Her hangi bir profesyönel üretim noktasında , üretici ile tüketici ama interaktif bir ortamda paylaşıma gidebiliyorsa , bu ciddi bir işletme mantığıdır ve beraberinde taşıdığı müşteri beklentilerini sürekli sıcak tuttuğu için başarıya her zaman açıktır..

Starbucks'ın bugün kullandığı kahve fincanları üzerindeki desenlerde dahil tüketiciden gelen talebe göre yön verdiğini düşünecek olursak eğer , neden bir çok Starbucks noktasında bu kadar bardak ve benzeri ürünün alici ile bu kadar rahat buluşabildiğiin daha kolay anlamış oluruz..

Starbucks , ciddi bir ticari marka ama soğuk ve ulaşılmazı oynamak yerine , ' Biz ' kavramı ile beraber bir starbucks ailesi yarattı..

Sizcede bu yöntem ve izlenilen yol işletmenin belirli ve ciddi bir ilerleme kaydetmesinde etken olmazmı.. ?

Hiç yorum yok: