9 Mayıs 2008 Cuma

'FANTA ARAMIZDA' DEĞİL





Coca Cola grubu, Türkiye'de yıllardır Fanta reklamlarına büyük yatırımlar yapıyor, festivaller düzenliyor falan. Ama ürünün paketine ne kadar yatırım yapsalarda ürün iyi olmadıktan sonra olmuyor işte bir türlü. Günlük yaşamda CocaCola veya Pepsi yerine kimse Fanta'yı tercih etmiyor. Seveni vardır elbet. Fakat ben pek anlam veremiyorum. 40 yılın başında tadı nasıldı acaba diye unutulmaya yüz tuttuğunda belki tercih sebebi olabilir.
Birde her sene rock festivali düzenleyip Şebnem Ferah , Mor ve Ötesi tarzı isimler, gruplar çıkartıyorlar sahneye. Ama zaten rock konserine gelen kitlenin çoğunluğu Fanta'yı yalnızca vodkaya karıştırmak için kullanıyor:) Hem Beyazıt Öztürk'le temiz aile imajlı reklamlar , hem böyle rock kitlesi anlayabilmiş değilim.Hedeflenen Kitle de anlayabilmiş değil ki hala kimse içmiyor.
Fanta yıllardır bu rock festivalleriyle falan bir yere gelemedi. O kitle zaten Colasını içiyor.
Bu fanta dediğin şey gazoza yakın birşey . Gazozda türk insanı için bir nevi yerel birşey. Bizden, içimizden. Fanta böyle boşbeleş festivalli, beyazıt öztürklü reklamları bırakıp biraz halka inmeli, halka halay çektirecek reklamlar çekmeli...:)

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Fanta gerçekten böyle kıyıda köşede kalmış, ne idüğü belirsiz bir ürün. Bundan şahane case çıkar, bunu da önümüzdeki sene programına alayım ben.