9 Mayıs 2008 Cuma

NIKE ASYA POLİTİKASI






Gün geçmiyor ki Nike'a karşı kötü hisler besliyen bloglar yazmayayım:) Bu Blog'um da NiKE ve onun kalibresinde ki markaların Asya Politikasına gelsin:)

Ünlü NBA oyuncularına giymeleri için onlarca bedava ayakkabı vererek,çoğu amerikalı çocukların ilahı durumunda şuan Nike . Aynı zamanda pakistanlı çocukları düşük maaşla çalıştıran firma . Nike'ın kurucusu Phil Knight,'Nike çalıştığı her yerde iyi işler temin ediyor,hayat standartlarını yükseltiyor' tarzı şeyler söyüyor bu konuda. Vietnam'da ve Endonezyada ki açlık sınırında ki maaşlar ve ülke ekonomisi hakkındaysa: ' Bu olayların gelişmekte olan tüm ülkelerin geçtiği bir süreç olduğunu;bunları Japonya ve Koreninde zamanında yaşadığını söylüyor . Bir kesim ekonomistte aynı fikirde zaten. İstihdam artışının ülke ekonomisine katkısı falan filan. Ama gerçek şu ki bu açlık seviyesindeki maaşlara dayanan ekonomiler bir adım ileriye üç adım geriye gidiyor;Tayland , Filipinler, Endonezya'da olduğu gibi.Çünkü bu sistem bu ülkelerin para birimlerini tepe taplak ediyor. Bu daha ne kadar böyle gider bilmiyorum ama ben lisedeyken Endonezya da Nike fabrikasında çıkan,işçilerin maaş isyanını hatırlıyorum. Zaten bu olayı hatırlamamla başladım bu blog u yazmaya. Tv de gördüydüm.Çalışanların hepsi kendi bastıkları aynı tip Nike t-shirt ü giyiyordu. Siyah üstüne Ters Nike logosu altında da 'just stop it' yazısı.Yani klasik nike imajının tepetaklak olmuş hali. Tv'de görüp çok beğenmiştim t-shirt'ü. Hatta hayatımda tek beğendiğim Nike ürünü (futbol formaları dışında) diyebilirim . Ama onu da pek tabiiki nike retailer larında satılmadığı için alamadım ne yazık ki:)

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Nike'ın bu çocuk işçi meselesini bir çok kişi bilir, ama kimse bir şey yapmaz. Yani çok az insan markaya negatif hisler besler, ya da ürününü almaz. Bunu nasıl beceriyorlar bilmiyorum.