9 Mayıs 2008 Cuma

NIKE'IN SÜPERSONİK SPOR İLAHLARI




Oldum olası Nike ve Adidas'a ısınamadım. Varsa yoksa Kappa ,Diodora'dır benim için spor giyim alternatifleri. Özellikle Kappa hep daha bir estetik geliyor gözüme. Nike'ın kafamda yarattığı negatif imajın bir sürü nedeni var.Bunlardan biri de içi boş kofti insanları gençlere idol olarak sunması.mesela GS'lı abeci futbolcular Sabri ve Arda'yı ilah gibi göstermesi. Zaten yakalamış.Hatta uğruna ürün çıkarılan ilk sporcu elemanda bu arkadaş. Zaten Michael Jordan da bu konuda ' Phil Knight (Nike kurucusu) ve Nike 'in yaptıkları beni rüyaya dönüştürmekti' diyor.

Fiziksel özellik ve yetenekleri sayesinde yaratılan İdolleri oldu olası sevemedim . Karşıma paketlenip çıkartılan spor süperstarının aynı zamanda çalışan bir beyni ve kendi fikirleri olmalı.Misal Maradona.Maradona o kadar yetenekli ve aynı zamanda zeki düşünceleri olan bir adamdı ki kendi kendine ilah oldu.Hemde sponsoru Puma'nın onun imajını paketlemesine gerek kalmadan.

Bu spor ilahı konusuna bu kadar tepkili olmam daki etkenlerden biri de Nike'ın süperstarlarından Manchester United'lı Rooney. Transfer sonrası ilk maaşıyla geneleve giden ve burda paparazzilere yakalanan bu abeci adamın, billboard larda ve dergilerde
süpersonik karizma resimlerini görmekten uyuz oluyorum ben. Haksız mıyım?